Blandade känslor...

Sitter här hemma med blandade känslor, aaahhahhhhh. Förvirringen, paniken och rädslan är nog störst just för tillfället men samtidigt känner jag spänning, inspiration och taggad till tusen. Lite kluven kan man säga ;)... Jag pratar om skolan såklart :)
Fick äntligen tag på min studievägledare idag och fick veta att jag kommit in på alla kurser men snacka om att resa tillbaka till känslan när man började högstadiet/gymnasiet, hahaha. Oh my, vad har jag gett mig in på??

Inte för att jag är det minsta osäker på mig själv eller fortfarande undrar vem jag är som jag gjorde back in the days men just det här överväldigande känslan kommer jag ihåg. Nu är det mer hur jag ska fixa skola med hem och småbarn, hur klarar barnen av att vara långa dagar på dagis, kommer det bli tufft att fördela tiden, ja jag kan forstätta i evigheter men ändå vet jag innerst inne, och som Fredrik säger till mig hela tiden, att det kommer gå skitbra!

Lite lätt förvirrad var jag ändå imorse när jag satt i möte med min studievägledare Göte, som by the way är helt underbar, och han la fram inte mindre än 6 A4 - Det här är ditt schema!
What?? Efter några försök att förklara gjorde han om det till ett A4, tack för det :) Sen att dom flesta kurserna krockade med varandra och han ritade pilar hit och dit gjorde inte saken bättre, resultatet till det blev att jag valde att läsa några på distans istället för att försöka pyssla ihop den där röran. För att spä på mitt redan så förvirrade tillstånd sa han - Du hinner på lektionen idag! Det hade ju faktiskt varit det bästa sättet att bara kasta sig in, sätta sig på hästen och bara köra...... meeeen jag har väldigt svårt att släppa Vilda på dagis och att inte vara förberedd kändes hemskt så jag tog beslutet att börja imorgon, någon måtta får det ju vara på galenskapen hahha. Vilda klarar och älskar dagis jättemycket så problemet sitter defintivt hos mig ;)

Nu måste jag bara ha en massa kurslitteratur så om någon har dessa böcker liggandes hemma är jag intresserad!


Svenska A
Engelska A
Samhällskunskap A
Religion A
Psykologi A

Imorgon är första dagen på något nytt och spännande och det kommer gå bra :D

Kommentarer
Postat av: Marie

Det KOMMER gå jättebra! :)

2012-01-17 @ 20:23:53
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0