Tänk så fel man kan ha!

Idag på Vildas dagis skulle det bara vara vikarier då ordinarie personal hade nån slags utbildning eller nått liknande, lyssnade visst inte så noga ;P. Vet inte varför jag automatiskt rygga tillbaka lite inför detta, kolla schemat ifall jag skulle kunna vara hemma, men det fanns ingen möjlighet till det. Jag vet att det aldrig brukar vara speciellt många barn på avdelningarna såna här dagar och jag har väl fått intrycket av att det inte är så positivt eller nåt, ingen bra känsla iallafall. Eftersom dom här dagarna nästan alltid ligger på fredagar har jag aldrig lämnat mina barn innan då jag har varit mammaledig, och inte haft dagis på fredagar.

Bestämde mig för att åka dit med lillVildan iallafall och tänkte att dom ringer ju om det inte skulle funka. Det roliga är att hon grät inte ens när jag lämna henne, fast det var helt okända fröknar som tog emot henne, och hon brukar stortjuta i 30 sek när jag går. Lite drama så där lagom, haha men inte idag.

Dagen gick och jag blev klar i skolan. När jag kommer för att hämta henne möts jag av den gladaste lilla tjejen som springer och slänger sig i min famn. Fröknarna (två unga tjejer) kommer fram och berättar om dagen med sån glädje att jag börja le. Sen när jag får höra att dom fick en idé under dagen, tog av alla barnen kläderna så att dom bara hade blöjan kvar, la fram ett stort papper som täckte golvet och tog fram fingerfärg. Där hade barnen kladdat på glatt, rullat runt färgen och haft så himla roligt. Jag fick se bilder på en alldeles lycklig och alldeles lilafärgad Vilda :) Då blev mitt leende ännu bredare.

Jag har fått en helt annan syn på det här med "vikariedagar", en positivare bild. Jag kommer gladeligen lämna mina barn nästa gång och vänta spänt på att få höra om deras dag. Heja vikarierna!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det här var trevligt att läsa! På antberget har det varit vikarier i flera månader nu då två av fyra ordinarie personal varit sjukskriva. Det har varit VÄLDIGT blandad kompott på dessa vikarier, men i överhand har det varit superduktiga tjejer som jag känt mig trygg med. :)

2012-02-11 @ 06:27:22
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vikarier kan!;-)

2012-02-11 @ 07:29:07
URL: http://fiasan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0