Skönhet har ett pris.....

...och det är dyrt :/

Det finns en ansiktsbehandling som jag har suktat efter länge, en som tar bort säkert det mesta men för min del vill jag få bort solfläckar (pigmentfläckar) i ansiktet som jag fick en sommar när jag käkat penicillin. Det har varit en kostnadsfråga och jag har väl inte känt att jag vill lägga dom pengarna på mig själv fast ändå vill jag ingent hellre, ja jag har velat fram och tillbaka väldigt länge. Jag bokade tid en gång men då fick jag inte göra behandlingen eftersom jag var gravid med Vilda.

I julas kom då min älskling med världens bästa julklapp, min man är verkligen bäst på att överraska och är så omtänksam ♥ Självklart hade han varit och köpt ett presentkort på behandlingen jag vill ha och jag blev så glad att jag börja gråta. Är lyckligt lottad som har han :)

Igår tog jag mig äntligen till Behandlingscentret för att boka tid, är ju ett tag sen det var jul men har haft sjukt mycket att stå i med skola och allt, så jag har faktiskt inte känt att jag har haft tid. Jag var alldeles lycklig när jag stod där och blev ännu gladare när dom sa att dom hade tid redan nästa vecka. När tiden var bokad börjar hon prata om hur viktigt efterbehandlingen är då i princip hela mitt anikte kommer att fjälla bort, jag förstår vikten i det också och hade faktiskt räknat med att köpa några produkter. Meeeeeen att produkterna skulle kosta mer än själva behandlingen hade jag inte räknat med :( Finns fyra stycken produkter (rengörning, dagcreme, peeling och uv skydd) men skulle klara mig på dom två förstnämnda och ändå kostar dom mer än behandlingen... Jag satte lite i halsen när hon sa att priset på den lilla lilla (läs superlilla) tuben dagcreme kostade 1050, what?? Lite chockad fortfarande faktiskt..

Jag har fått ta det mogna beslutet att skjuta på det åter igen, tråkigt men har jag klarat mig så här länge klarar jag mig säkert ett tag till. Men i juni när jag får tillbaka på skatten, då jävlar ska det ske!!



Kommentarer
Postat av: Annica

Men shit, det var löjliga priser. Tråkigt när pengar ska stoppa en :(

Know the feeling...

2012-04-13 @ 13:12:50
Postat av: jossan

Oj låter som en avancerad behandling. Spännande! Hoppas det blir som du önskat, man måste ju få ta hand om sig själv oxå : ) det e man värd

2012-04-13 @ 15:01:35
URL: http://jossanojim.blogg.se/
Postat av: Ida

Ta och googla på den där cremen och se om den inte fins billigare att köpa på nätet. Det är dyrare på salongen skulle jag tro, eller hoppas jag iaf ;)



Hoppas du får råd snart, det är helt crazy vad saker kostar! (Fast lite skönt att läsa att det inte bara är jag som får planera utgifter, jag tycker alla bloggar är fyllda av galen shopping som mit bankkonto börjar grina över om jag ens skulle unna mej en liten dela av det ;)



2012-04-13 @ 17:32:28
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: jossan

2012-04-14 @ 03:15:08
Postat av: jossan

Jaha vart ju så klart nå tok när man ska försöka skriva mitt i nattskiftet : ) har ju iaf missat o svara på din kommentar. Vi flyttar nu... Asså nu i månadsskiftet... Hej bara! Självklart bara komma o kika! :)



2012-04-14 @ 03:18:50
URL: http://jossanojim.blogg.se/
Postat av: jossan

Haha jo man skulle kunna tro det ... Nä men jag hade druckit 3 glas vin tidigare på kvällen. Men jag svarade från telen medans ja matade Elvira så råka bli nå fel :) brukar läsa lite bloggar på telen medans jag nattmatar :)

2012-04-14 @ 19:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0