Konsten att få ihop livet!

Härligt väder :)

Sovit gott har jag gjort iallafall, det gör jag alltid när det regnar. Det är som väldigt skönt att kura ihop under täcket när det öser ner ute, när man tittar på kl och ser att det är mitt inatten och några timmar kvar att sova, då är det riktigt skönt. Hade det inte varit för att Vilda hade en vakentid mellan 3-4 inatt hade jag varit helt utsövd men lillstumpan hade nån dröm då och ville bara vara i famnen, ganska mysigt men lite trött just då ;)

Veckan som gått har varit ett väldans pusslande med att få vardagen att gå ihop med arbetet. Jag har jobbat nätter medans F gått på från lunchtid, men på nåt sätt har vi lyckats. Inte bara har vi lyckats med det absolut nödvändigaste som matlagning, aktivera barnen, veckohandling mm, nej nej vi har även lyckats med lite smårenoveringsprojekt och fått in några myskvällar i soffan framför en bra film. Ok så många timmars sömn per natt har det inte blivit men vad gör väl det om hundra år?? ;)
Ganska lustigt hur ett litet projekt som att måla en tröskel kan bli väldigt invecklat när man har två små huliganer i huset. Själva målandet gick bra men att den sen måste torka i 24h utan att små fingrar ska pilla på den ställer till det. Att sen lillasyster är vildare än Saga någonsin varit gör inte saken bättre, Saga är ju inte sen att haka på så att säga så fullt upp har vi....

Igår vid middagstid fick jag ett sånt här gyllene tillfälle då Vilda satt stilla i sin stol och kollade in grannen som klippte gräset medans jag i lugn och ro kunde fixa maten. Lovely :)

Ibland undrar jag hur min mamma fick ihop det ensamstående med 3 barn och 3 jobb, sa jag att hon var ensamstående?? Hon hade dessutom alltid tid för oss barn, fanns alltid till hands och varit den bästa mamman man kan önska sig. Att min mamma är en stor förebild för mig är inte så svårt att förstå men hur fasen fick hon tiden att gå ihop?
När jag har en jobbig vecka har jag ändå såna lyxförutsättningar som en underbar man hemma och en chef som ändrar och rättar jobbtiderna efter mitt liv. Hmm, varje gång jag tänker på vad min mamma gjort genom åren får det mina vardagsproblem att se ganska fjuttiga ut.

Nä, ny vecka och nya tag! Dessutom jobbar jag endast helgen denna veckan, hur skönt är inte det på en skala :)






Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja men hur gööör man?! Fastän jag aldrig skulle ha klarat det i längden känns hemmafru som ett ganska bra yrke ibland... bara man hade fått lön i pengar!;)



Och till din mamma, OH-MY-GOD! Det gjorde hon bra!:)

2011-09-13 @ 09:50:21
URL: http://http:/thedream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0