Misstänkta prickar....

Nu är det nog så att lillVilda har gått och fått vattkoppor. Vi trodde först att hon hade fått 2 bett på handen när vi kom ut från Kvantum förra veckan, såg ut som myggbett så jag frågade mammorna vid lunchen vad det kunde vara men dom visste inte. Sen fick hon 2 röda prickar på kinden för nån dag sen och då trodde vi att det var svinkoppor men nu har det kommit 6-7 röda små prickar på benen så slutdiagnosen blir nog vattkoppor. Det konstiga är att hon inte haft feber vad vi har märkt men lillstumpan har sovit en väldigt massa mer än vanligt och haft lite hosta.

Storasyster är hängigare och känsligare än vanligt så det är väl bara en tidsfråga innan vi har två små tjejer med prickar. Lika skönt att få det bort gjort förr än senare så alla mammor och pappor med barn är välkomna om ni vill ha ;) Har några bananer som ligger och väntar på att bli kaka så det finns fika också :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag handlade här:

https://www.butiken.coop.se/butiken/?store=17



Mildas koppor började med att hon fick tre blåsor på ryggen efter en konstig morgon med illamående och feber.



Harry vhar varit lite spak i några dagar och jag har letat prickar som en tok på honom men inte hittat några. Igår hade han en prick på hakan som såg mest ut som ett bett, han har mycket prickar kring munen så jag började oroa mej för svinkoppor istället faktiskt. När jag hämtade honom på förskolan så såg pricken likadan ut, eller snarare ljusare så jag tänkte att det nog var ett bett iaf.

När han vaknade halv 6 i morse så var den pricken en fullt utvecklad koppa med vätskefyld blåsa och allt. Dessutom hade han säkert 30 små prickar till runt hela kroppen.



Det kan alstå vara väldigt olika, vissa har bara några prickar och inga besvär nästan och andra blir jättesjuka. Jag har hört att det ska finnas prickar i alla tre stadier (nya, blåsor och torra) samtidigt för att det ska räknas som vattkoppor, jag tror det var Elin som sa det..



2011-09-22 @ 11:34:27
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0