Kotten, var är du?

För några veckor sedan när jag och Saga var ute och lekte la hon sig med jämna mellanrum på magen och ropade kotten. Jag antog att hon letade efter alla dom kottarna jag precis slängt då dom legat framme i regn och blivit alldeles äckliga. Fick Saga bestämma skulle hon aldrig vilja kasta någonting så jag brukar köra en smygrensning då och då utan att hon märker något, nu trodde jag att jag skulle bli tagen på bar gärning. Men hon sket fullständigt i kottarna det var ju kotten hon letade efter, just då fattade jag ingenting tills en lite igelkottsbebis kröp fram från altanen. Det visade sig att vi har ett litet bo där under altanen där en mamma eller pappa bor med sin bebiskotte :)

Väldigt fascinerande är detta för min tjej och det pratas om dom varje dag och hon har till och med börjat gå ut på igelkottsjakt, min lilla tokfia. Idag var inget undantag så innan middagen bar det iväg ut i skogen. Vi gick länge och tittade, ropade efter kottarna men idag hade vi ingen tur. Om igelkottar just finns i skogen vet jag inte men det är där Saga trivs bäst att leta så där går vi! Tillslut hade vi knatat runt skogen så vi kom ut vid Ida och Danne så vi gjorde ett litet stopp där och sa hej. Sen var det bara att gå hela vägen hem igen :)

Blommor till pappa♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0