Olyckssöndag!

Igår var inte Vildas dag!

Vårt sköna morgonmys i soffans avbröts hastigt när Vilda råkade dyka med huvudet före rakt ner i golvet. Hon lever upp till sitt namn kan jag lova och det är alltid lilla pannan som tar smällarna men den här gången blev det mer än en bula, slut på mys och pyjamas och in i bilen till jouren. Där fick hon tejpa jacket som blivit och dom konstaterade att hon inte fått nån hjärnskakning, min lilla vilda unge ;)

Väl hemma åkte hon i golvet från Sagas säng, med lite hjälp ifrån Saga, och det resulterade i en bula på andra sidan av pannan. Sen nån timma senare var det dags IGEN även denna gång med lite hjälp från storasyster. Då dök hon ner från bänken i hallen och spräckte läppen, suck mina nerver.
Ringde jouren igen och fick rådet att ge henne en isglass för att stoppa blödningen, kände mig faktiskt lite smått generad och kände mig som en dålig mamma, men men det är väl bara att vänja sig vad som komma skall ifall hon håller den här takten. Vi har till och med hittat henne på fönsterbrädan då hon byggt en trappa av vagn+stol som hon lutat mot brädan för att sen ta sig upp, det är högt så nog har hon fantasin och kunskapen om hur man gör och vill inte tänka på vad som hade kunnat hända om vi inte fått tag på henne i tid eller om syster varit där och "hjälpt" :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0