What to do?

Har börjat tänka lite smått på det här med förskola till Vilda när hon ska börja och så. När jag lämna Saga härom dan så kollade jag av med Veronica hur det såg ut med platser till nästa år. Mest troligt så kommer Vilda få gå på en annan avd om inte nån slutar då vill säga. Hmm, det är ändå på samma ställe men känns lite surt att behöva gå till 2 olika avdelningar med ett påklätt barn medans det andra tas på, känner mig kluven.

Sen överhörde jag en mamma ta upp det här med gruppindelningarna på Sagas avd. Jag har inte riktigt kännt att Saga har drabbats men dom delar ofta in barnen i två grupper. Dom stora åker ofta iväg på saker medans dom små stannar kvar. Just hennes dotter är mitt imellan och får stanna kvar med dom små och tycker det är tråkigt då hon brukar leka med dom äldre tjejerna. När ena fröken börja förklara sig så tänkta jag på Lou Rossling för det va försvarställning på hög nivå och efter mamman gått så fortsatte det.
Börja bolla med idén att vi kanske ska söka in dom på Ur och skur dagiset istället, har ju hört väldigt bra saker från flera stycken. F är tveksam till det hela med omskolning eftersom Saga trivs så bra, att det ligger längre bort men tåls att tänka på tycker jag. I slutändan brukar det oftas bli som jag vill ändå;) Så vi får se...

Kommentarer
Postat av: Lisa

då kan jag nog komma med lite tråkiga nyheter..jag tror att det är rätt kört att få en plats på ur och skur just nu tyvärr. Hörde en mamma som var förbi där förra veckan för att höra om plats och det lät som att det var rätt många i kö och inte så många som ska sluta plus att dom kör med syskonförtur



så just den delen behöver du nog inte fundera så mycket mer över...fast det kan ju helt klart vara värt att bara slå en singnal dit och höra hur det ser ut ifall du är sugen på en plats. Dock bör du nog isf ringa så forts om möjligt. Kan ju tillägga att det är ett helt fantastiskt dagis. Vi är tokigt nöjda!

2011-03-03 @ 13:11:05
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: lisa

dom har bara ett mobilnummer..kan det dock inte utantill men det borde finnas på deras hemsida iurochskurskatan.se

2011-03-03 @ 15:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0