Vintersportdag!

Idag var det full rulle från kl 6 här hemma. Innan Noah och Danne kom hann vi med att sätta upp en fönsterbräda i köket, stryka gardiner och hänga upp dom, hänga en tvätt och slänga i en ny. Effektiva kan man säga.
Sen stack Saga och Noah ut med sina pappor till pulkbacken medans jag och Vilda förberedde korvar med tillbehör till senare. När vi kom ut var alla nere vid dagisgården och härja.



Både gunga och åkte rutschkana gjorde dom där...


Saga tar en paus mellan åkandet.


Vilda låg mest och mös hela tiden :)

När vi var där berätta F för mig att Saga hade åkt själv nerför pulkbacken innan. Jag trodde inte att min lilla tjej vågade nått sånt men tydligen är det jag som klemar bort henne och istället är hon en tuff lite våghals. Upp till bevis tyckte F så vi gick tillbaka till pulkbacken!



Inte va det något problem, hur nöjd och glad som helst. Jag tycker backen ser stor ut!

Vi stora började bli hungriga så vi knata hemåt. Barnen var inte med på samma linje utan ville stanna ute på gården en stund till.


Baka snökaka..


..klättra i snökullen...


..för att sen kasta sig nerför backen :)

Efter detta var barnen ganska blöta och eftersom solen inte hunnit fram till våran altan gick vi in och åt istället.

På eftermiddagen åkte vi till gräsänklingen Magnus där vi fika äppelpaj och bullar medans barnen bråkade om vem som skulle leka med bollen. Det slutade med att ingen fick ha den, surprise surprise ;) Det är inte alltid lätt att leka snällt.

Nu sover barnen sen länge och jag och F ska roa oss med att lägga ut annonser på blocket. Nu ska det rensas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0