Blöt potträning

Vi började i somras med att försöka få Saga blöjfri. Mormor och morfar köpte en jättefin potta och Saga va jätteduktig med att både kissa och bajsa i den tills dom åkte hem. Tydligen var det inte "kul" längre och när vi inte var lika många som såg till att hon kom på pottan och hon inte ville så rann det ut i sanden.
Nu har hon helt plötsligt börja vilja gå igen och tjatar hela tiden om att hon har bajs i blöjan, vilket hon inte har. Börjar tro att Saga själv kommit till insikt med att hon inte vill ha den längre.

Igår hade Saga kissat på pottan med pappa, jag gick in med henne en stund senare då det var dags igen. Pottan var inte urskjöld så jag börja muttra lite till Fredrik samtidigt som jag tog pottan till duschen. Det hängde en handduk ivägen så jag sträcker bara in handen och vred om. Sen kom skriket. Jag vred om fel ratt så istället för dusch kom massagestrålarna igång och spruta åt alla håll och kanter. Försökte stänga av men såg ingenting så när jag väl hitta rätt var jag redan helt genomdränkt.
Dom som känner mig vet att jag är rätt så skadeglad av mig och enligt F är jag skadeglädjens drottning men det är inte lika kul när det händer mig dock. Vet inte vad som  är värst?? Att jag blev genomblöt eller att Fidde lentrut stod och fnissa i dörröppningen. Saga som stod redo för pottan, titta på mig och brast ut i ett jätteleende och ropa BADA! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0