Mammalunch v.23

Idag var det grekiskt grilltema på menyn och jag började smida planerna redan i helgen så jag hade min alldeles egna grillexpert som hjälpte mig. Fredrik stod snällt och grilla innan han stack iväg och träna, tack älskling :)
Det var en perfekt dag för grillning med strålande sol, värme och varma vindar. Mammorna kom promenerandes sommarklädda så äntligen är sommaren här!
Till efterrätt gjorde jag jordgubbsmuffins med kesella och vaniljglass.


Grekiskmarinerad kyckling, klyftpotatis och tzasiki och med tanke på att nästan 2 kg kyckling åts upp tror jag att det gick hem ;)


Jordgubbsmuffins med glass och jordgubbar. Enligt receptet skulle det bli 12 st men jag gjorde dom extra stora så det blev 5 st. Ska lägga ut recept sen för dom här blir jättegoda, går inte att misslyckas :)

Efter kaffet flyttade vi oss ut på altan, kidsen lekte i gräset och sen var det helt plötsligt dags att hämta storkidsen på dagis. Ibland går tiden bra fort, helst när man har trevligt.
Vi tänkte på Katinka som har börjat jobba men vi skicka iallafall en bild så att hon vet ;)


Söta Alicia i solen.


Tuffa rutan önskar sig en egen bobby car av sin mamma och pappa ;)

LillVilda som troligen har en tand på gång hade en jobbig dag och slockna vid halv 1 och fick väckas när det var dags för att hämta Saga. Det är inte alltid så lätt att vara liten♥

Kommentarer
Postat av: Katinka

Hm, va ni verkar ha haft det mysigt och gott. Saknar er o jag ser fram emot tisdag efter midsommar då jag kan vara med igen :)

2011-06-15 @ 23:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0