Syskonkärlek

Just nu är nog Vilda mest en väldigt levande docka för Saga. Hon ska mata, rapa och sen gärna mörbulta lillasyster lite, precis som hon gör med sin docka:) För det mesta är Vilda på men kan bli lätt sur efter en stunds upptryckande av diverse bestick i munnen. Saga har heller inte riktigt förstått att lillasyster inte kan gå än. Hon står och säger kom, kom, kom i en evighet tills hon lessnar, blir skitsur och avslutar det hela med en smäll.

Sen har jag börjat tänka på olika meningar man använder i vardagen som småbarnsförälder. Efter vissa väl valda ord kommer ofta tanken,  fan jag låter precis som min mamma. En annan är den eviga upprepningen man kör med dag ut och dag in. Gör inte så! Lyssna på mamma! Hör du vad jag säger?...... 
Inte riktigt vad jag hade trott att jag någonsin skulle säga men idag kom den. Kavla inte på din syster!


Saga och Vilda innan mamma säger ifrån....


Under låg en sån här glad sötnos:)


Kommentarer
Postat av: sofia

Så söt/a. Rita inte på lillebror har jag fått köra x antal gånger men kavla har jag hittills fått slippa tjata!;)

2011-02-06 @ 18:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0