Oops!

I vår familj är det jag som står för svordomarna, använder dom mer än gärna och alldeles för ofta. Inte så optimalt när små barn har väldigt stora öron och är i den åldern då dom gärna upprepar det som sagts.

Igår kom premiären för Sagas första och förhoppningsvis sista svordom. Vid middagsbordet sa jag en mening som innehöll ordet fan och snabbt därefter hör vi Saga ropa FAN, högt och tydligt. Fredrik tyckte jag skulle rädda situationen snabbt, jag som blev helt paff börja stamma lite lätt fa fa fantastiskt. Som om det hjälpte:) Hon var redan skitstolt över sitt nylärda ord och tänkte inte låta sig luras, hon fortsatte att säga det om och om igen!

Nu har jag gett mig själv förbud att bruka dumma ord så idag är första dagen i mitt nya liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0