Vårrensning!

Nu har vårkänslorna blossat upp rejält och vi rensar, slänger och grejar på för fullt. Det är något speciellt med våren, alla intryck och känslor som väller fram efter en lång vinter. Helt underbart!
Inte helt lätt med en sjuk Vilda som har fått magknip av penicillinet och bara vill kramas heela tiden, mest mysigt men mindre effektivt ;) 

Alla vinterkläder är numera på vinden och vår och sommarkläder har hängts fram. Ett stort lass med skräp, löv, kvistar och grenar har körts till Kronan och all sortering är slängd. Jag är typ sämst på att gå med sortering regelbundet och samlar gärna i garaget tills Fredrik får nog. Kanske att jag ska börja lyssna på Fredriks plan om att vi borde gå oftare....

Gick igenom en låda idag med gamla leksaker och hitta den här....


Nästan 11 år gammal och symaskinskörkort. Det är inget man skulle kunna tro idag då min symaskin är väldigt dåligt använd numera men kul med en nostalgitripp :)

Nu längtar jag enormt mycket efter mina föräldrar som kommer upp i slutet av juni och stannar hela 4 veckor. Detta börjar bli en tradition hos oss och vi ser fram emot den varje år. Helt galet egentligen då 4 veckor är väldigt länge men på nått sätt funkar det perfekt. Pappa och Fredrik älskar att snickra och bygga så dom är helnöjda, min mamma sprudlar av ideér om saker som ska göras och är grym på att få det gjort och sen umgås dom nonstop med sina barnbarn som dom träffar alldeles för sällan. Enligt dom är det inte mitt fel utan Fredriks fel eftersom han lurade upp mig ;)

Ikväll har jag tänkt höja upp och sätta tillbaka gardinstången i köket och få upp ett par vita gardiner våren till ära. Sen är det bara en blomma på fönsterbrädan som saknas innan det känns färdigt men det blir en annan dag!
 


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja det är ju tillochmed roligt att STÄDA på våren/sommaren. I alla fall första gången, sen är det trist igen. ;P

2011-04-29 @ 06:49:37
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0