Bvc, läkarbesök och sjukstuga!

Igår va vi in hela familjen till Hermelinens VC. Vilda och Saga skulle till doktor Göran för deras hosta och Vildas 6 månaders kontroll och sen skulle lillknubbas få en vikt och längd på bvc. Som vanligt när jag är i god tid är det antingen fel dag eller fel tid och så även denna gång... Det va inte lika illa som sist då jag va 4 dagar för tidigt utan nu va det bara 1 timma men vi fick komma in tidigare.... 

Vilda 6 månader
Vikt: 8840 gram
Längd: 66 cm
Huvudomfång: 42

Hade tänkt att jämföra med Sagas 6 månaders tillväxt men hitta inte hennes bok.

Saga fick 2 inhalatorer för sin hostan, hon har trånga luftvägar som blir värre vid ansträgning. En är för att vidga luftvägarna och en för att dämpa och förhindra inflammation i luftvägarna. Hon ska ta detta morgon/kväll i en månads tid + vid behov sen tror jag vi skulle göra ett uppehåll för att då kunna uteslut astma eller inte. Har ju blivit så mycket bättre på bara en dag men det är vääldigt svårt att få en 2 åring att vilja inhalera, trots hjälpmedel. Hoppas det blir bättre ;)  

Igår kväll va det Fredriks tur att bli sjuk, är som en epidemi här hemma och som vanligt är det bara jag kvar, på gott och ont. Skönt att slippa må dåligt och ha ont i halsen men shit va mycket det blir att göra när man har 3 hängiga, hostande, griniga familjemedlemmar och behöver jag säga vem som är gnälligast?? ;) 

Nu sover iallafall Saga sen en stund tillbaka och Fredrik är hos doktorn så jag och Vilda ska mysa ner i soffan och kolla ett avsnitt av sons of anarchy och drömma om den väldigt snygga Charlie Hunnam :)

 


Kommentarer
Postat av: Tess

Har också en liten dam dom får inhaleras mellan varven. Inte gör hon det frivilligt heller. Nej nej. Ner med ungen på golvet i ryggläge, armar o ben UNDER mina ben och sen puffas det under vilda protester. Fast att det låter förjävla illa så är det ju bra. Hon får medicationen ordentligt ner i lungorna.



Ett tips om tösabiten är allt för motsträvig...

2011-04-13 @ 15:42:04
Postat av: nicklas

Hej! Dagens fråga finns nu på min blogg, gå gärna in o lämna ett svar, intressant som faaan! ;) haha kram

2011-04-14 @ 12:23:54
URL: http://fejkadblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0