Är jag gammal nu?

Jag kommer ihåg när jag gnällde på min mamma när hon inte fatta hur man fick iväg ett mess från sin mobil än mindre hur T9 ordlistan funka. Crap, ska nog inte börja en mening med jag kommer ihåg för det låter ju väldigt gammalt :)
Innan hon hittade mellanslagsknappen på sin telefon fick jag mess med en punkt mellan varje ord, söta lilla mamma. Jag vet att jag tänkte att jag kommer aldrig bli en mamma som inte fattar sån enkel vardagsteknik men nu är jag här mamma och allt och fattar inte min nya mobil...


Xperia X8 Lättanvänd och underhållande Android-smartphone

Lättanvänd my ass... och inte känner jag mig speciellt underhållen. Inte bara är det svårt att skriva mess när jag ska pricka dom j*vla små tangenterna på displayen som är ett virtuellt tangentbord, även om man kan vända den och få det större, utan jag kommer inte överrens med ordlistan. Vet inte hur många gånger jag får skicka ett extra mess med rättelse från det första. 

Den funkar bra så länge jag inte glömmer av att kolla vilket ord den väljer, alltså trycker jag inte på rätt bokstav känner den efter och ger förslag på vad den antar att jag vill skriva. MEN den visar fler alternativ och inte alltid det jag hade tänkt. Ibland blir det väldigt lustiga meningar. som kram Hans istället för kram Tana och Paul in the ass när det ska stå pain in the ass.

Nu har iallafall Fredrik gjort några "enkla" justeringar som ska göra att den ska välja det ordet jag skriver mest, som Tana och inte Hans ;) 
Det sorgliga är att jag har haft den i flera månader nu och fortfarande vill den inte som jag det är därför jag undrar om jag har gått och blivit gammal?


Bild lånad från www.sonyericsson.com


  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0