Städhelg

Helgen har kommit och gått i rasande fart, och större delen har inneburit städning för min och Sagas del. Förutom i fredags då jag var på ett sånt j*vla dåligt humör, allt var bara skit, inget ljus i tunneln och ångest för att inte känna mig tillräcklig vare sig i skolan, till barnen, mig själv, Fredrik eller hemma. Blää vilken dag men Fredrik fick mig på bättre tanker mot kvällen, tur jag har honom ♥

I lördags tog jag och F med kidsen på en morgonpromenad till Miljögården och kolla djuren, skönt med vårsolen som tittar fram nu, sen drog jag och Saga vidare till Annica medans Vilda tog med sig pappa hem. Vet inte hur många gånger Saga sa bajs på vägen dit?? Där är hästbajs mamma, där är hundbajs, vad är det för bajs? där är en kotte, en bajskotte. Suck för bajsåldern ;) 

Sen var det dags för Annicas flyttstädning i sålda huset. Alla mammor + Saga infann sig i tjänst förutom Ullis som var i Sthlm, smart drag ;) Mellan 10-14 körde vi på med en liten pizzalunchrast som vi blev bjudna på av Annica :) Saga kämpade på tappert och skurade golven med en trasa, rena och VÄLDIGT blöta blev dom ;) hon är så bäst att ha med sig min lilla tjej, finner sig i det mesta och gör det roligt.

Idag har jag och Saga varit och städat på farmors jobb, kan inte klaga på att hon inte kan städa iallafall men efter den här helgen kan jag förstå om hon är less. Men sen for vi hem och svidade om, tog med oss lillVildan och åkte på kusinens 4 års kalas. Ett bra avslut på en städig helg.

Och om ni undrar hur det ser ut hemma hos oss kan jag säga att det ser ut som om vi har städat överallt förutom just här hemma ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0