Blingovisning & mammalunch

Idag har det varit full fart från kl 7 här hemma. Är en typisk mammaoptimist och tänkte igår kväll att jag lätt hinner fixa både bakning, matlagning och lite snabb städning innan kl 10, haha mina små busungar vet hur man härjar och gör det en aning mer komplicerat om jag säger så ;) Meen på något sätt, som alltid, fick vi ihop det. Seg kladdkaka a la Leila och limekryddad lax med potatismos.

Vid halv 10 kom en efterlängtad Elin som skulle visa blingos vårkollektion och med sig hade hon söta lilla Vide. Massa fina kläder och härliga färger så det blev en hel del beställt av oss alla, jag köpte till och med en tröja till mig själv :)


Blingos vårkollektion

Snabb, vild och blingomodell för dagen, lillVildan. Hittade henne på köksbordet som vanligt, sötfian :)

När alla hade åkt och all disk var bortplockad tog vi på oss kläderna för att ta en promenad i det blåsiga men härliga vädret. Skönt med luft men mindre skönt när jag insåg att det inte bara är Saga som är intresserad av bajs. Saga kan ju babbla i oändlighet om alla olika sorters bajsar och kommer hon inte på några fler så hittar hon på egna, bajsåldern har anlänt.
Men bättre att prata om bajs än som Vilda plocka upp det och smeta ut det i vanten och hålla på, höll på att dö. Självklart hade jag inga våtservetter med mig, vilket jag alltid annars har så fick hålla på i snön ett tag för att få bort det. Fick stoppa henne flera gånger när hon ville ta upp mera och när vi kommit en bit på vägen ser jag henne stoppa något brunt i munnen, aaahhh panik. Den här gången var det bara lera men ändå, föredrar Sagas bajssnack anytime än Vildas bajsfetisch.....

Innan vi gick hem stannade vi till på skolgården för att gunga lite.

Nu sover kidsen och jag är helt slut i skallen, blir nog en tidig kväll så att vi är pigga och redo för morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0