Trevlig Påsk

Massa mat och underbara vänner är den perfekta mixen för en trevlig dag. Jag älskar när alla känner sig som hemma och hjälps åt och ett påskbord blev det till slut. Vi måste dock lösa det här med stolproblemet snarast, då två av våra köksstolar har brakat ihop, men som sagt finns det hjärterum så finns det stjärterum ;)


Inte lätt att få med alla på bild men det här var den bilden flest kom med på :)


Fredrik har en familjetradition att man målar ägg innan man äter och utser en vinnare så det gjorde vi. Anett är den mest tävlingsinriktade människa jag känner så inte blev jag eller någon annan särskilt förvånad när hon tog det på största allvar och målade före, under och efter middagen :) Jo min skolkompis trodde först att hon skämta men nej nej, inte Anett inte. Vi utsåg henne till vinnaren btw och alla barnen tyckte också det var bäst så haha ;) 

Saga och Vilda fick en påhälsning av påskharen som kom och lämnade två påskägg på altanen. Så söta och helt ovetande dom är ibland kom dom in springandes och ropa glatt: Saga- Jag har fått en låda! Vilda- Bam! (vilket betyder boll på vildiska). Jag föreslog att dom skulle kolla inuti ägget också och se där, där fanns det Blixten McQueen bilar och då blev dom ännu gladare, haha knasiga ungar. Men Saga har alltid varit sån att hon blivit så glad för just paketet/lådan att hon inte ens tänker på att det just bara är förvaring för den riktiga presenten, och det verkar ha smittat av sig till lillVildan :)

Nu har alla gått hem, barnen var hyffsat trötta och stupade ganska fort. Jag har öppnat en flaska vin och ska mysa ner bredvid Fredrik i soffan och bara njuta av en underbar dag och förhoppningsvis en fortsatt trevlig kväll :)

Glad Påsk på er alla <3



Kommentarer
Postat av: Sussi

hhahahahaa, jaa... va ska man säga om syrran!! :P

Låter iallafall mysigt! Hade velat vara med!



kram <3

2012-04-08 @ 00:59:19
URL: http://www.sussir.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0