Veckan som gått!

Oj den här veckan har gått i rasande fart fast stundtals har den känts ganska frustrerande. Med en prickig lillVilda har jag ju inte kunnat vistas bland folk och jag har saknat lite socialt umgänge men fick hoppa in och jobba i torsdags kväll och det kändes bra. 

Förutom vattkoppor så har vi kämpat med Sagas härliga trots som är värst vid läggningdags då hon får raseriutbrott som får mitt heta temprament att blekna, hahahha. Ja det är väl så att båda flickorna verkar har ärvt min feistiness och det kan jag ju inte bli arg på dom för, den har tagit mig låångt och är en stor del av mig som jag älskar. Men men, nu är det lite mer trots som är den nya utmaningen och det var inte värre än att jag och Fredrik fick läsa på och bättra på kunskapen om just detta och tadaa, några kvällar senare och vi har minskat både tjafs och tid med 100% :)
Som oftast är det faktiskt föräldern som agerar fel vid barnets explosionstillfället och så även denna gång ;) Vi har fått ändra taktik helt och hållet, det som har funkat så bra förut funkar inte nu, istället för att agera/reagera efter Sagas utbrott är vi där redan innan det börjar (vi vet tecknena när det är på g) och på så sätt slipper vi 9 av 10 onödiga bråk som tar på allas energi. Saga är gladare och vi också!
Ilska är ju ett tecken på utveckling så det är bara att gilla läget men å så nyttigt som förälder att lära sig att se på saker och ting ur barnets perspektiv, ibland glömmer man att dom är faktiskt bara är barn och vill inte vara elaka utan vet inte hur dom ska bete sig. 

En bild på lillVildas två prickar i ansiktet. Fortfarande är jag lite osäker på om det faktiskt är vattkoppor men vad annars kan det vara för prickar? Dom på benen börjar försvinna nu så tiden får väl utvisa!

Igår åkte jag med barnen till Fagernäs Trädgård i Boden för att hämta häckplantorna vi ska sätta idag. Ja jag vet, lite sent ute men va fan, det är vi i ett nötskal :) Förstärkning har kallats in så snart kommer Danne, Simon och Henke hit och ska hjälpa till att gräva och plantera häcken. 
Blev glatt överraskad igår då jag fick 50% rabatt när jag skulle betala, aldrig fel med sånt. Så nu hoppas jag att häckj*veln klarar sig så att vi nästa år har ett fint insynsskydd :) 

Nu ska vi göra oss redo för en kul utedag! Hoppas ni alla får en skön söndag med familjen, det tänker vi ha ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0