Rainy day

Inomhus med sjukt barn känns inte så hemskt just nu när regnet öser ner ute. Vaknade igår natt av ulkande från Sagas rum och fast jag var fort upp som tusan han det komma massa kräk i sängen. Sen dess har hon inte spytt mer men har ont i magen och är allmänt hängig.

Imorse duschade tjejerna, Saga fick sig en toppning och sen har hon kollat film mest hela förmiddagen. Innan vilan fick hon ett ryck och ville plocka fram play-dohn som hon satt och pyssla med en stund, sen somna hon sött :) Nu tänkte jag börja sanera hemmet. Vill få bort alla baskilusker som kan tänkas finnas kvar så byte av sängkläder, skura och ta tag i en massa tvätt som aldrig verkar vilja försvinna.
Har en liten dröm om att jag ikväll, när småttingarna har gått och lagt sig, ska orka göra iordning några fina ramar som jag köpte på Kronan och Röda Korset förra veckan. Jag ska göra en tavelvägg i storarummet och behöver en massa ramar till den så letandet har börjat. Hittade 3 jättefina ramar på Kronan när jag väntade på F en dag och när han var klar skicka jag in honom som har rabatten medans jag och lillVilda väntade i bilen. Han gick in med en min som sa undrar hur mycket det här kommer kosta mig och kom ut med en förvånad blick, satt sig i bilen och sa -det blev ju bara 10 kr. Nu ska dom bara fixas och få lite färg sen kommer det roliga med att hänga upp alla fina fotografier som bara ligger i en låda.

Men först ska det städas, gud vad tråkigt det kändes just nu, bläää. Lite kaffe och choklad så känns det säkert bättre ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0