Vad gör vi nu?

Det var frågan som jag ställde till F imorse när båda barnen vaknade kl 5!

Att vi är bortskämda med barn som har helt underbara sovrutiner är nog tur för jag suger som mamma på natten. Kl 5 på morgonen är natt by the way och jag blir alltid lika ställd när detta händer. Har inget bra svar på frågan men oftast eller alltid väcker jag Fidde och säger att hans barn är vakna!
Idag hade vi tur för Vilda nöjde sig med en flaska och Saga lyssna när jag sa att det fortfarande va natt, sen sov båda till kl 8.20:)

Har fått frågan många gånger hur vi får våra barn att sova som dom gör. Jag skulle vilja ta åt mig äran men jag tror bara att våra barn är helt bäst av sig själva, när det gäller att sova iallafall;)
Saga sover mellan 18.30-6.30, ropar om hon inte hittar tutten på natten, annars fulla nätter. Vilda somnar strax efter, kan ibland vakna vid 21 tiden för en flaska till, sen sover hon ända till 9 eller 10 om inte vi väcker henne. Vilda slutade äta på natten när hon var 2 månader och för mig kändes dom månaderna väldigt långa. Båda barnen sover i sina egna sängar, Saga har aldrig sovit i våran men Vilda sov intill mig den första månaden. 

Så alla ni mammor och pappor som är uppe på nätterna och tidiga mornar (nätter) har min fulla beundran. Ni är amazing!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är världens sämsta mamma om nätterna, jag dör typ om Milla vaknar. Jag har NOLL tålamod då verkligen. På nätterna ska man sova, punkt slut. Tur att jag beställt en sovbebis ;)

2011-02-11 @ 06:28:40
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Ingela

Haha det var ett perfekt uttryck för hur jag känner mig! Jag suger på att vara mamma på natten, tur att Fredrik är en toppen-pappa dygnet runt... annars hade nog Tilde fått sova i garaget inatt!

2011-02-11 @ 08:13:29
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0