Hemma igen :)

Nu är vi hemma igen :) Inget allvarligt, dubbelsidig öroninflammation och halsinfektion, men såå skönt att få veta vad det är. Ingen utav småttingarna har haft öroninflammation förut men nu fick jag svaret på varför Vilda inte velat sova annat än i våra knä, sittandes i soffan. Det ska tydligen göra jätteont när man just ligger ner så lite klokare har jag blivit ;)

Läkaren frågade om jag ville ha penicillin eller inte, varpå jag ville att han skulle utveckla frågan lite. Han fortsatte med att förklara att dom klarar sig utan men att föräldrarna kan tycka att det är skönt att sova. WHAT??? Jag klarar mig alltid men den stora frågan är ju om Vilda skulle få mindre ont och få sova utan att vakna av värk hela tiden. Jo men det skulle hon, tack då vill vi ha penicillin :)

Det blir hemma för våran del resten av veckan, det tar nån dag innan medicinen kickar in så bara att ställa in sig på hemmavistelse. Får se hur mycket jag får gjort i skolväg också, för ser det ut som nu med ingen sömn och knäråtta hela dagarna så blir det inte mycket gjort. Men som sagt, vi ska nog klara av detta också :) vem vet jag kanske omvänder lillVilda till att tycka skolarbeten är roliga.



Kommentarer
Postat av: Ida

Harry har (de två gånger han haft öron inl) blivit bättre efter en par doser penicillin. Oliver verkar inte alls bli hjälpt av det utan blir frisk/smärtfri lika fort med som utan. Det är olika med andra ord.. Jag hoppas att Vilda är typen som blir som ny av en enda liten smak :)



2012-03-06 @ 18:14:47
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0