Finally!

Nu äntligen kan vi röra oss fritt i köket samtidigt som alla kan sitta på sin plats runt bordet UTAN att behöva flytta på sig när nån ska förbi. En liten miss i planeringen när vi köpte köksbordet var att vi köpte ett som var 100 brett istället för 90 och det funka inte riktigt med platsen vi hade. Men nu är det löst genom att vi tog bort våran halvköksö, plocka bort hörnskåpet och ställt det skåpet som stack ut intill väggen istället så nu har vi massor av plats:) Tyvärr fick vi mindre plats till alla grejor eftersom vi blev ett skåp korta men det har jag en senare lösning på:) IKEA!!
Hittade en del bra grejer i skåpet vi tog bort. En helt ny blender som fortfarnade låg i kartong fanns därinne, en döskallebricka jag inte visste att jag hade och massa färgglada pappmuggar som jag helt glömt bort.


Glömde ju ta ett kort innan vi börja men hitta ett med Saga framför:)
Bakom Saga står skåpet som vi flyttat intill väggen och ersatt hörnskåpet. Till höger om S ser ni den lilla passagen vi haft mellan skåpet och bordet. Funkar så länge ingen sitter;)

Så här blev det:)




Hörnskåpet vi tog bort va 90 bred så det fattas 30 cm. Tur att Ikea har ett snyggt sådant i samma färg där hela fronten är utdragbar. Sen har vi en tom vägg i köket där planerna är många men som just nu utnyttjas som vagn och babysitter parkering. Så plats för alla saker kommer det bli!

Känner mig skitnöjd med slutresultatet och har en massa idéer som snurrar i skallen nu på saker jag vill göra, ändra och inhandla men först måste jag rensa!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Vilken skillnad!! Köket ser ju mycket större ut!!!

Skitsnyggt! Kram :-)

2011-03-08 @ 18:19:27
Postat av: Katinka

Det gjorde ni rätt i, det blev riktigt bra :)

2011-03-08 @ 19:57:28
Postat av: Sofia

Jättesnyggt! Jag hade väldigt gärna haft mera köksbänk i köket om vi inte hade dött utan två toaletter.

2011-03-09 @ 13:02:51
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0