Fest x 3

Igår var jag och Fredrik inbjudna på stor fest hos Fredriks pappa och Inger. Dom firade sitt giftemål, att dom flyttat ihop och att Inger snart fyller 50 år.
Medans vi gjorde oss iordning tog farmor hand om tjejerna och när vi åkte satt dom och mumsa våfflor så dom va inte så brydd när vi sa hej då. Farmor är en pärla :)

Vi hade ordnat med skjuts både dit och hem så att båda kunde ta ett glas eller fler och det blev definitivt fler ;)
Det börja med att alla fick presentera sig, det var ca 60 gäster så det var kul att veta vilka alla va, sen efter välkomstalet fick alla en välkomstdrink. Vanligtvis brukar den vara ganska svag och vinaktig men den här var det drag i, Rob roy hette den. Efter 2 stycken såna va jag tjohoad och redo för fest!
Det bjöds på en jättebuffé med massa gott att välja på, goda viner och öl, en smarrig chokladtårta med grädde till efterrätt samt konjak och likör. Jag är inte så mycket för varken konjak eller likör så jag drack kaffe, vin och en hel del vatten ;)


Det lyckliga paret :)

Olov höll ett jättefint och roligt tal om hur han och Inger träffades. Sen var det dags för presentöppningen och när den höll på smet vi, Fredriks systrar och deras män in i rummet intill. Vi skratta och surra lite väl högt emellanåt så nån hyscha och tyckte att vi skulle vara lite tystare...


Ulrika med Marias man David.


Jag och min älskling♥


Fredrik och Lars som gifter sig med sin Ulrika i juni...


..och Maria med liten bebis i magen :)

Jag fumlade en hel del med kameran därefter bildkvaliten ;)

När vi kom hem hade min underbara svärmor plockat undan, städat och diskat. Kan det bli bättre? :) Så det var bara för oss att hoppa i säng och hoppas att morgondagen inte skulle bli allt för tung ;)

Kvällen var väldigt lyckad och vi hade supertrevlig. Självklart önskar vi all lycka till brudparet och tackar för en underbar fest!






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0