Veckohandling in hell!

Efter en härlig familjedag på stan åkte vi till Kvantum för att handla veckans matranson. Med två vuxna, två barn och två vagnar och en låång matlista körde vi på för fullt. Kl hade redan hunnit bli 17 men barnen va hur snälla som helst så vi hann att plocka med allt på listan plus lite till.
När vi äntligen kom fram till kassan 45 min senare så öste vi upp alla varor, F börja packa för fullt och jag ska betala. Medges ej! Varken mitt eller Fiddes kort medgavs och inte heller i bankomaten utanför går det att ta ut för där står det tekniskt fel. Det är vi såna här tillfällen som jag älskar min lugna man för jag har ett härligt göteborgshumör som jag mer än gärna visar vid såna här tillfällen.
Jag hade inte alls någon lust att åka till banken som killen i kassan föreslog och hade inte hunnit dit innan dom stängde heller. Jag försökte med att dom får skicka en faktura för det är minsann inte mitt fel att deras terminal inte funkar, det gick inte. Det enda han kunde göra var att ställa alla påsar i ett kylrum så att vi kunde åka och hämta pengar, men inte många har 1300 i kontanter en måndagseftermiddag. Hade jag fått välja så hade jag ställt min matvagn, sagt vad jag tyckte om deras skitbutik och åkt därifrån men F tyckte vi skulle kolla bankomaten vid landstingshuset först.
Sagt och gjort så åkte vid dit och äntligen kom det ut härliga pengar från bankomaten:) Vet inte varför den bankomaten funka men skitsamma, nu kunde vi få våran mat. F fick gå in och hämta varorna medans jag satt kvar med flickorna i bilen, jag var fortfarande skitless och ville inte gå in. Vi var tydligen inte dom enda som drabbats heller så gissar att det var en hel del som fick problem. 
Stort minus till butiken som inte ens kunde be om ursäkt när F betalat och hämtat matvarorna. Förstår att det inte är personalens fel men en ursäkt sitter aldrig fel!

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh fy fan. Förra veckan handlade jag på Ica Maxi, där självscannar jag alltid. Just denna vecka handlade jag för över 1800, och då var det inga blöjor och välling och sånt dyrt, utan bara MAT.



Kommer till kassan och GIVETVIS var det en avstämning, en sån får jag väl ungefär var trettionde gång jag handlad. Suck och stön och pust och stånk. Bara att börja lasta upp allt från påsarna och sedan packa ner allt igen. Som tur var hade jag bara Ellie med mig till affären den dagen, ofta har jag ju båda två.



Nåja, trettio gånger kvar till nästa gång. Puh!

2011-02-08 @ 06:32:47
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0