Inte alltid så lätt....

Idag har Saga upptäckt att det är inte alltid är så lätt att vara liten samtidigt som man är storasyster. Speciellt inte en dag då både hon och Vilda varit supermammiga och lite lätt överkänsliga, två små drama prinsessor har jag:).
När vi var på Växhuset i förmiddags hade jag Vilda i knät och Saga hängandes runt halsen och ingen var sugen på att egentligen dela med sig så det blev mycket tjut och grin. Till slut efter lite fika gick Saga med på att leka lite på egen hand men efter nån minut halka hon och stöp med hakan rakt ner i golvet. Det gick bra, inget allvarligt men min stora lilltjej behövde mamma en stund för sig själv så jag föreslog att vi skulle lägga lillasyster i en babysitter så att vi kunde äta en semla tillsammans. Mellan snyftningarna fick Saga fram ett mmm och tyckte det lät som en bra idé.
Men just då precis i det ögonblicket som skulle vara hennes kom lillVilda och stal hela uppmärksamheten med att göra sin första rullning från rygg till mage. Stackars Saga stod och grät med en blick som sa dumma lillasyster och säkert dumma mamma eftersom jag snabbt sprang iväg och plocka upp kameran och fotade lillVilda i hennes moment.....


Lite lätt chockad efter vad som just hände:)


Min lilla tjej♥

Kan tillägga att Vilda fick ligga i babysittern sen medans jag och lillgurkan mumsa semla tillsammans;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0