Slö vecka

Den här veckan har vi inte gjort ett skit i hemmet förutom det mest nödvändigaste. Ibland kan jag känna att det ända jag gör hela dagarna är att städa, diska, tvätta och laga mat. Så den här veckan bestämde vi oss för att strunta i stöket och göra lite mer roligare saker. Vi har gått på stan, fikat, lunchat, kollat film på kvällarna, tränat, lagat mysmiddagar, ja en riktigt lyxvecka skulle jag vilja påstå. Att det sen ser ut som en bomb här hemma och tvätthögen är gigantisk är en annan sak.
Det jag inte hade med i planen var magsjukan. Det är faktiskt lite lättare att ta hand om sjuka när det är iordning hemma men thats life. Nu har faktiskt ingen annan här hemma, förutom Fredrik, visat några som helst symton på att kräkas så det är ju bra. Istället har båda barnen varit väldigt needig, Vilda vill bara vara i famnen och Saga vill ha egentid.

Ikväll när barnen lagt sig ska jag göra en riktig sanering här hemma för ingen lär ju komma hit och göra det åt mig:) Men med allt vi gjort i veckan känns det ändå värt det, nästa vecka blir det Back to reality!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0