Magsjuka och PMS

Igår va det dags igen för magsjuka och Fredrik va den som börja som vanligt och den här gången strök jag med också. Det är vid såna här tillfällen man svär över att vi bara har en toalett och att mina föräldrar inte bor närmare. Vilda började kräkas hon med och inom nån timma så låg alla utom Saga. Jag önskade lite just då att hon bara skulle bli lite dålig så att energinivån sänktes några grader men med några mutor och film acceptera lillgurkan till slut sjukstugan.
Svärmor kom med två kassar sjukmat, cola, nyponsoppa, blåbärsoppa, isglass, äpplen i massor men det enda jag fick ner va ett glas cola och en isglass. Saga ville inte äta vanlig mat och inte mig emot för jag kunde varken se eller lukta på mat just då. Det blev massa äpplen, salta pinnar och lite välling för hennes del.

Till råga på allt hade jag en av världens värsta PMS dag jag någonsin har haft. Kul att få dom två sakerna på samma dag, kan inte bli så mycket värre. Har aldrig märkt av det innan men tydligen har jag fått det efter graviditeterna. Fiddes enda kommentar va Get on the pill! Han kanske har rätt....

Nåja, idag mår vi lite bättre och vi kunde få i oss lite vanlig mat vid lunch. Fortfarande väldigt yr och seg i kroppen men det värsta verkar va över, ta i trä.....


Sprallsaga som inte ville vara still en sekund.


I 5 minuter va play-doh kul.... Inte kul att vara sjuk men tydligen är det inte kul att vara den enda som är frisk heller:)


Efter x antal nerspydda kläder fick Vilda helt enkelt vara utan, hon var nöjd ändå och det var jag med;)



 



Kommentarer
Postat av: Marie

Men gudars skyar vad söt Saga är i glasögon, inte visste jag att hon hade såna. :)

2011-02-26 @ 18:18:42
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0