Hängig fredag

Igår hämta jag hem Saga från dagis efter lunch då en fröken ringt och misstänkte ögoninflammation. Fick hem en väldigt snorig tjej med lite klet i det ena ögat. Idag syns det inget alls men världens förkylning har hon åkt på. Lite varm och allmänt hängig har hon legat hela förmiddagen i soffan och kollat Tingeling, det händer typ aldrig...

Efter vilan kändes Saga lite varmare så jag kolla febern, bara 37.1 så ingen feber där. När jag ända höll på kolla jag lillVilda som för övrigt satt hur glad som helst i sin matstol och lekte, 38.9 hade hon. Ibland tror jag Vilda är lite för glad för sitt eget bästa men samtidigt helt underbart som ens orkar le ;)

Den stillsamma Saga som låg och mös i soffan försvann under dagen och blev nån hysterisk duracellkanin som gjorde allt hon inte fick. Innan middagen fick jag nog så Fredrik tog ut henne och grävde fram en bit till av altanen.
Nu sover båda barnen gott och vi ligger i soffan med en öl, snask och kollar sons of anarchy. Städningen tar vi imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0