Oh my lord

I lördags kväll börja jag känna av lite halsont, tryckande huvudvärk och frossa så jag tog en varm dusch och gick och la mig ganska tidigt. Jag vaknade upp söndag morgon med hög feber och världens halsont, så ont i halsen att jag inte kunde svälja än mindre prata. Under hela den dagen fick jag tvinga i mig 2 ost mackor utan kanter som jag svalde ner med pepsi, jag höll på att dö...
Ni som känner mig vet att jag är väldigt "tyck synd om mig hundögon stuket" när jag är sjuk men det här var nåt helt annat, sen att vara tyst är inte riktigt min grej ;)

På måndagen ringde Fredrik till Hermelinen och fixa en tid då det bara blev värre under natten. Vilda vakna upp med nästan 40 i feber igen och hosta så jag tog med henne också. Undrar vad det är för skitsjuka som går i våran familj??
Märkte att det va ganska svårt ute i världen när man inte kan prata. Anmälan i receptionen fick jag skriva ner på en lapp och sen när läkaren ropa upp mitt namn stod jag och räckte upp handen medans jag tog av Vilda kläderna. Han såg mig inte så till slut sa någon annan som vänta att jag tror det är hon och peka på mig :) Tack för hjälpen! 
Kraftig halsinfektion med penicillinkur och inget pratande blev jag hemskickad med.... Peace a cake när man har småbarn ;)

När jag låg på soffan den kvällen kom Saga och ville få med mig in i hennes rum. Kom mamma, kom kom! Jag viskade till henne att mamma sjuk, har ont i halsen. Då böjde sig min lilla älskling fram och blåste på min hals och sa nu mamma, kom! Tänk vad söta och förstående dom små kan vara :)
Mindre förstående fast lika söt var hon dagen efter när jag försökte visa henne att så fick man minsann inte göra med Vilda, utan att säga det då. Hon bara titta och undra vad jag grimasera om, hahaha. Hon var inte det minsta intresserad av vad jag försökte få fram. Men men, tur att pappa hade rösten kvar och kunde förklara.


Utslagen liten feberkrigare som somnat i pappas knä.

Medans jag och Vilda har varit sjuka och legat och sovit mest hela tiden har Saga och F varit ute på massa cykeläventyr. Hon har en hel del energi att göra av med min lilla busunge och bästa sättet att få utlopp för den är ju ute i det fina vårvädret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0