Helgen

Den här helgen har vi spenderat mestadels inomhus pga att tjejerna varit sjuka. Saga är jätteförkyld och hostig och Vilda har legat i 40 graders feber tills idag.
Det kändes extra tråkigt att sitta inne igår när det var strålande sol ute så jag och Saga tog en snabb promenad i vagnen bara för att få lite luft. Det är inte lätt att få in en unge som älskar att vara ute så när vi kom hem fick hon vara ute med pappa och leka på gården ett tag.


För Vilda spelade det ingen roll att vi var inomhus, lika glad ändå :)

Vi hade uppdrag storstädning igår, tur att Saga älskar att städa ;) så nått har vi fått ut av helgen iallafall. Tydligen var jag likadan när jag var liten, skitsöt är hon när hon plockar undan saker, dammar i sitt rum och sen springer efter mig med sin minidammsugare när jag dammsuger♥
Väldigt hjälpsam är min goa Saga fast hon är lika duktig på att skapa kaos  och det är inte riktigt lika gulligt;) 


Krasslig men rastlös och alldeles tokigt söt när hon tagit på sig för att gå ut.

F fick välja igår kväll om han ville ta Vilda på natten (ibland när Vilda är sjuk vill hon äta mitt i natten och vaknar av och till mest hela tiden av febern) eller om han ville ta morgonen?? Jag la till ett hon kanske inte ens vaknar inatt... så då får du en gratis morgon.. Han valde natten:) 
Jag tyckte faktiskt lite synd om honom efter ett tag men var samtidigt glad över att han inte valde morgonen, jag rulla över på andra sidan och somna om :)

Idag kom Noah förbi med pappa Danne på lunch, hitta ett jättegott och superenkelt recept på en chorizopasta som alla tyckte om så det ska jag testa på mammorna på tisdag. Saga fick leka av sig en stund, det tackar vi för  så nu sover både hon och Vilda gott och hoppas det förblir så hela natten nu.




Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas ni får bli friska snart, det är så trist att gå inne med sjukisarna!

2011-04-11 @ 10:55:29
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0